Jeszcze kilka lat temu praca zdalna była zjawiskiem nieznanym. Pracownicy tak jak zawsze przychodzili do pracy wykonywać swoje zdania i pod 8-mio godzinnej pracy opuszczali przedsiębiorstwo. Dzisiaj szybki rozwój pociąga za sobą szereg zmian…
Firmy pozyskują najbardziej utalentowanych ludzi z różnych zakątków świata, a oni pracują zdalnie. Oczywiście kluczem pracy zdalnej jest odpowiednia komunikacja. Aktualnie na rynku istnieje mnóstwo aplikacji kompleksowo wspomagających komunikację w warunkach wykonywania pracy zdalnej. Osoba na stanowisku szefa projektu może skutecznie zarządzać projektami i pracą swoich podwładnych. Oprogramowania udostępniają wymianę dokumentów online, wspólną ich edycje, wideokonferencje, czat czy nawet moduły do harmonogramowania zadań w projekcie. Jedynie co jest niezbędne to podłączenie do Internetu i zespół składających się 3 osób z trzech różnych miast np. Londynu, Paryża i Berlina mogą pracować wspólnie. Takie rozwiązania są szczególne przydatne w biznesie na wysokim poziomie, kiedy przykładowo trzeba szybko zanalizować wszystkie warunki umowy opiewającej na duże kwoty, a brakuje kompetentnych osób do tego w jednym mieście.
TeamViewer
Jednym z takich programów jest TeamViewer. To pakiet oprogramowania do zdalnego dostępu, udostępniania pulpitu, konferencje online i transfer plików między komputerami. Cechą szczególnie wyróżniającą TeamViewer na tle innych tego typu programów jest to, że pozwala on na sterowanie maszyną, na której TeamViewer nie został zainstalowany. Wystarczy tylko uruchomić program.
AnyDesk
Program Anydesk to aplikacja do zdalnego dostępu do komputera. AnyDesk można również używać do współpracy nad projektami oraz do celów prezentacyjnych. Dostępny jest na wiele różnych platform czy czyni go rozwiązaniem kompletnym, kompleksowym i uniwersalnym. Posiada zintegrowane mechanizmy bezpieczeństwa dzięki wykorzystaniu technologii TLS 1.2 i RSA. AnyDesk jest lekki, elastyczny i bezpieczny. Posiada panel administracyjny online gdzie można zarządzać sesjami, kontaktami, generować raporty czy personalizować.