Po co komu CRM ?
W firmie, w której występuje kilku czy kilkunastu handlowców niezbędne stają się program do zarządzania relacjami z klientami zwanymi potocznie CRM. System CRM jest niezwykle użyteczny i znacznie podnosi efektywność pracy.
Handlowcy wpisują tam wszystkie notatki ze spotkań z potencjalnymi lub aktualnymi klientami oraz mogą dołączać wszystkie umowy biznesowe. W razie potrzeby np., zmiany handlowca w jednym miejscu mamy wszystkie dokumenty oraz informację na jakim etapie są negocjacje.
Dużo firm i korporacje mające setki czy tysiące klientów nie byłyby wstanie sprawnie obsłużyć wszystkich bez sprawnego systemu CRM. Największe korporacje zlecają wewnętrznym firmom informatycznym zbudowanie specjalnego, dedykowanego systemu CRM. Taki CRM tylko dla nich, gdyż tylko w taki sposób optymalnie z niego korzystać. Na rynku istnieje mnóstwo systemów wspomagających zarządzanie relacjami z klientem, lecz żadne z nich nie będzie w 100% dopasowane do firmy. Ostatnio nowym sposobem korzystania z aplikacji CRM jest korzystanie w systemie SAAS. Model taki oznacza że nie kupujemy na własność licencji i aplikacji, lecz płacimy tylko i wyłącznie za czas jego użytkowania.
Funkcjonalność systemu CRM umożliwiaja bezpieczne przechowywanie danych klientów, np. e-maili, numerów telefonów, stanowisk. Aplikacja CRM umożliwia także dodawanie informacji, np. podsumowania dotychczasowych interakcji, preferencji klienta dotyczące komunikacji czy zapisu korespondencji e-mailowej. Może również automatycznie pobierać informacje o danej firmie, np. z KRS lub o konkretnej osobie, np. dzięki wtyczce KRS.