Skip to content

Najlepsze kursy w sieci

informacje o studiach, kursach i szkoleniach

Menu
  • Strona główna
  • O nas
  • Studia
  • Kursy
  • Metodyka
  • Materiały
  • Kontakt
Menu
marketing

Wiedza marketingowa

Posted on by

Marketing w firmie – handel aktywny, wychodzący naprzeciw potrzebom klienta, próbujący odgadnąć skryte potrzeby klienta, usiłujący te potrzeby uświadamiać oraz pobudzać, a nawet kreować, i zaspokajać je.

W marketingu najważniejsza jest świadomość, że klient i jego oczekiwania to najważniejszy element biznesu (jeśli nie ma klientów, przedsiębiorstwo w sensie ekonomicznym traci rację bytu) oraz wynikający z tej świadomości proces identyfikowania i zaspokajania potrzeb klienta – przy równoczesnym zapewnieniu zysku przedsiębiorstwa i ciągłości jego funkcjonowania. W osiągnięciu celu służą techniki wspomagające ten proces: badania rynku, kształtowania produktu, oddziaływania na rynek, ustalania ceny, sprzedaży.

Wiedza marketingowa

Wiedza marketingowa posiada wiele definicji naukowych. Jednak najprościej mówiąc marketing to działanie mające na celu wynajdowanie, pobudzanie i zaspokajanie potrzeb podmiotów gospodarczych. Określeniem „marketing” nazywa się też dziedzinę wiedzy analizującą wspomnianą działalność.

W ramach marketingu możemy wyróżnić wiele zagadnień, takich jak:

  • odnajdowanie i ocenianie możliwości rynkowych, prowadzących do zaspokojenia potrzeb określonych odbiorców (nabywców) oraz dokładne ustalenie tych potrzeb
  • opracowywanie w oparciu o tę wiedzę produktu oraz strategii jego dystrybucji
  • przygotowanie odpowiedniej strategii ceny i promocji
  • reklama i informacja o produkcie, jak np. marketing wirusowy, product placement

Działania marketingowe dzielone są na cztery podstawowe typy tzw. marketing mix. Są to: cena, produkt, dystrybucja i promocja. Współcześnie zdarza się, iż specjaliści do spraw marketingu wyróżniają kolejne elementy – ludzie (people), świadectwo materialne (physical evidence), zestaw – opakowanie (package), proces, przyzwolenie (permission), rekomendację (pass-along), pozycjonowanie (plasowanie), nagłośnienie (publicity), czynnik wyróżniający (fioletowa krowa – purple cow).

Według stratega marketingowego Jaya Abrahama, wyróżnia się trzy sposoby zwiększania zyskowności firmy poprzez działania marketingowe:

  • pozyskać nowych klientów,
  • sprawić, by klienci więcej kupowali,
  • sprawić, by klienci częściej kupowali.

Połączenie tych trzech działań prowadzić ma do wykładniczego tempa rozwoju firmy.

Rodzaje marketingu

  • ambient marketing
  • marketing afiliacyjny
  • cyfrowy
  • marketing internetowy
  • mobilny
  • narracyjny
  • partyzancki
  • podstępny
  • polityczny
  • sensoryczny
  • sportowy
  • szeptany
  • wielopoziomowy
  • wirusowy
  • zapachowy
  • zwrotny
  • shopper marketing
  • social media marketing
  • marketing w wyszukiwarkach internetowych

Marketing mediowy (bezpośredni) to składanie oferty za pomocą mediów, takich jak publikacje (np. wydruk wniosku), telefony, telesklepy, automaty, strony internetowe, listy lub katalogi produktów. Ten sposób adresowany (listy, telefony do klientów) wymaga listy adresowanych potencjalnych klientów. Zasięg marketingu mediowego w ubezpieczeniach rośnie dość szybko. Jak dotychczas jest on skuteczny na rozwiniętych rynkach ubezpieczeniowych.

W marketingu rozróżnia się strategię „pull” i „push”. Strategia „pull” zakłada oddziaływanie bezpośrednio na nabywcę poprzez stosowanie inwazyjnych działań promocyjnych. Przekaz reklamowy atakuje odbiorcę, który nie ma możliwości podjęcia decyzji o tym, czy chce się z nim zapoznać. Przykładem takiego przekazu są bannery.

Strategia „push” polega na wzbudzeniu u odbiorcy potrzeby lub chęci do dobrowolnego zapoznania się z przekazem reklamowym. Narzędzia stosowane w ramach tej strategii nie są inwazyjne, a konsument sięga po nie z własnej, nieprzymuszonej woli. Przykładem takiego narzędzia jest newsletter. Użytkownik, który chce go otrzymywać, dobrowolnie podaje swoje dane osobowe, aby subskrybować wysyłkę elektroniczną, która zawiera treści komercyjne, a często też treści merytoryczne.

 

Podobne treści:

  1. Darmowe szkolenie – oferty firm Zapewne wielu z Was nieraz słyszało pojęcie – darmowe szkolenia. Czy wiecie czym one są...
  2. Tworzenie oprogramowania dla firm Na świecie istnieje mnóstwo firm specjalizujących się przeróżnych niszach rynkowych. W związku z tym na...
  3. Angielski gramatyka – przedimki Kiedy piszemy „a”, a kiedy piszemy „an”? – gramatyka angielska Przedimek nieokreślony „a” stawiamy przed...

O Firmie

Posiadamy doświadczenie w integracji systemach informatycznych oraz tworzeniu różnorakich kursów. Na stronie będą pojawiać się informacje z zakresu min. oprogramowania oraz kursów dla przedsiębiorstw i osób prywatnych.

Ostatnie artykuły

  • Medical English
  • Nowoczesny rolnik
  • Szkolenia z UE jako przykład współpracy państw Wspólnoty
  • Jak być świetnym fryzjerem?
  • Różne aspekty szkolenia ochrona środowiska
  • Szkolenia z motywacji – cóż to takiego
  • Kursy kosmetyczne – Czego można się nauczyć?
  • Szkolenia językowe dla firm
  • Skuteczne szkolenia językowe
  • Szkolenia z ochrony środowiska jako potrzeba chwili
  • Rodzaje szkoleń
  • Profesjonalne szkolenia – zasady tworzenia
  • Metody i techniki szkoleniowe
  • Kurs szkolenia jako publikacja multimedialna
  • Szkolenia Zawodowe: VAT, CIT, MSR/MSSF, ceny transferowe, środki trwałe

Popularne hasła

coaching edukacja informatyka języki kariera kursy praktyki projekty szkolenia biznesowe testy uczelnie zarządzanie

Zastrzeżenia

Korzystający z dostępu do tej strony internetowej powinni zdawać sobie sprawę z tego, że materiały tu zamieszczone nie stanowią oferty sprzedaży ani zaproszenia do zapisania się na studia, kurs, czy szkolenie w jakiejkolwiek innej firmie lub instytucji, w której taka oferta lub zaproszenie byłyby niezgodne z prawem.

–

Również pod adresem osób, wobec których złożenie takiej oferty byłoby niezgodne z prawem. Osoby planujące skorzystać z informacji zawartych na tej stronie internetowej są proszone o ustalenie, czy takie ograniczenia istnieją i ich dotyczą oraz o stosowanie się do nich.