Skip to content

Najlepsze kursy w sieci

informacje o studiach, kursach i szkoleniach

Menu
  • Strona główna
  • O nas
  • Studia
  • Kursy
  • Metodyka
  • Materiały
  • Kontakt
Menu
katedr

Katedra Small Businessu

Posted on by

Katedra Small Businessu w Warszawie powstała w 1993, z inicjatywy prof. dr hab. Andrzeja Hermana. Powstanie Katedry wynikło z konieczności systematycznych obserwacji sektora małych firm i refleksji naukowej oraz wprowadzenia tej problematyki do dydaktyki akademickiej

W 1998 roku Katedra wyszła z propozycją ścieżki dydaktycznej „Zarządzanie małą firmą”. Szczególnie mocno akcentowana jest w tej ofercie problematyka konkurencyjności małej firmy, w tym zmiany jej wizerunku, z jednostki tradycyjnej o charakterze rzemieślniczym czy handlowym, na nowoczesną firmę innowacyjną opartą na ekonomii informacji.

W latach 1996 oraz 1998 Katedra zorganizowała, cieszące się dużym zainteresowaniem, I i II Ogólnopolskie Seminaria Naukowe, poświęcone problematyce badawczej oraz dydaktycznej małych przedsiębiorstw. Uczestnikami seminariów byli przedstawiciele jednostek naukowo-badawczych zajmujących się tematyką małej przedsiębiorczości.

W 1999 roku zespół pracowników Katedry, wspólnie z pracownikami Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie realizował pracę badawczą, czego owocem była publikacja „Zarządzanie wartością firmy” wydana przez Poltext. Książka, pod redakcją prof. dr hab. A.Hermana i dr A.Szablewskiego, została nagrodzona przez Ministra Edukacji Narodowej.

Działające przy Katedrze Studenckie Koło Naukowe Small Businessu w maju 1998 r. zorganizowało I Ogólnopolski Kongres Kół Naukowych zajmujących się problematyką MSP. W latach 1999-2000 Koło Naukowe, prowadzone przez dr A.Szablewskiego, realizowało projekt badawczy zakończony publikacją pt. „Strategie wzrostu wartości firmy. Studium przypadków”, wydaną przez Poltext w grudniu 2000 roku.

W 2000 roku Katedra dostrzegła potrzebę zwiększenia aktywności badawczej i dydaktycznej w obszarze tzw. nowej gospodarki (new economy). Prof. dr hab. A.Herman wspólnie z pracownikami, absolwentami i studentami zrealizował projekt pt. „Strategie rozwoju handlu elektronicznego”. Istotną inicjatywą Katedry jest kolejna ścieżka dydaktyczna „E-biznesu”, realizowana wspólnie z Katedrą Informatyki Gospodarczej SGH.

W roku 2002 przez Katedrę zostało zrealizowane seminarium „Zarządzanie Wartością Firmy”. W 2003 roku przy Katedrze zaczęło funkcjonować Studenckie Koło E-biznesu, które w następnych zorganizowało seminarium „E-biznes klucz do przyszłości”.

W 2004 roku zostały wydane dwie książki autorstwa pracowników katedry „Konkurowanie o klienta e-marketingiem” oraz „Wycena i zarządzanie wartością firmy”.

Przy Katedrze działa także Studium Podyplomowe Zarządzanie Wartością Firmy, które realizuje aktualnie edycję XI w Warszawie i XII w Płocku, oraz Studium Podyplomowe Zarządzanie Wartością Klienta – edycja I.

Brak podobnych treści.

O Firmie

Posiadamy doświadczenie w integracji systemach informatycznych oraz tworzeniu różnorakich kursów. Na stronie będą pojawiać się informacje z zakresu min. oprogramowania oraz kursów dla przedsiębiorstw i osób prywatnych.

Ostatnie artykuły

  • Medical English
  • Nowoczesny rolnik
  • Szkolenia z UE jako przykład współpracy państw Wspólnoty
  • Jak być świetnym fryzjerem?
  • Różne aspekty szkolenia ochrona środowiska
  • Szkolenia z motywacji – cóż to takiego
  • Kursy kosmetyczne – Czego można się nauczyć?
  • Szkolenia językowe dla firm
  • Skuteczne szkolenia językowe
  • Szkolenia z ochrony środowiska jako potrzeba chwili
  • Rodzaje szkoleń
  • Profesjonalne szkolenia – zasady tworzenia
  • Metody i techniki szkoleniowe
  • Kurs szkolenia jako publikacja multimedialna
  • Szkolenia Zawodowe: VAT, CIT, MSR/MSSF, ceny transferowe, środki trwałe

Popularne hasła

coaching edukacja informatyka języki kariera kursy praktyki projekty szkolenia biznesowe testy uczelnie zarządzanie

Zastrzeżenia

Korzystający z dostępu do tej strony internetowej powinni zdawać sobie sprawę z tego, że materiały tu zamieszczone nie stanowią oferty sprzedaży ani zaproszenia do zapisania się na studia, kurs, czy szkolenie w jakiejkolwiek innej firmie lub instytucji, w której taka oferta lub zaproszenie byłyby niezgodne z prawem.

–

Również pod adresem osób, wobec których złożenie takiej oferty byłoby niezgodne z prawem. Osoby planujące skorzystać z informacji zawartych na tej stronie internetowej są proszone o ustalenie, czy takie ograniczenia istnieją i ich dotyczą oraz o stosowanie się do nich.